Sastamalan Jousileiri

Sastamalan Musiikkiyhdistys ry:n järjestämä Sastamalan Jousileiri on lasten ja nuorten jousisoitinten soittoharrastukseen tarkoitettu perinteikäs musiikkileiri, jota on järjestetty yhtäjaksoisesti joka kesä Sastamalan Karkussa jo vuodesta 1981. Tulevan kesän leirin ajankohta on 22.7. - 28.7.2024.

Leirillä on mahdollista opiskella viulun-, alttoviulun-, sellon ja kontrabassonsoittoa. Leirin päiväohjelma koostuu oppilaan henkilökohtaisesta päivittäisestä 30 tai 45 minuutin soittotunnista, päivittäisestä 90 minuutin orkesterisoitosta jommassakummassa leirin jousiorkestereista sekä yhteissoitosta pianosäestyksen kanssa. Lisäksi leirillä pidetään iltaisin konsertteja – Iltamusiikkeja, joissa leirin oppilaat esiintyvät.

Leirimaksu on 390 euroa, mikä sisältää soittotunnin (30 min./päivä), orkesterissa soiton (90 min./päivä) ja täysihoidon (majoitus ja ruokailut). Ammattiopiskelijoille leirimaksu on 450 euroa opetustunnin ollessa 45 min./päivä. Sisaralennus on 10%.

Jousileirin pitopaikkana toimii Karkun kotitalous- ja sosiaalialan oppilaitos kauniissa Karkun maalaisidyllissä, joka tarjoaa erinomaiset puitteet tavoitteelliselle musiikin harrastamiselle ja sosiaaliseen kanssakäymiseen leiriläisten kesken.

Kesän 2024 leirin taloudelliset tukijat ovat Sastamalan kaupunki, Suomen Kulttuurirahaston Pirkanmaan rahasto sekä Lions Club Sastamala.

Lisätietoja antaa leirin johtajana toimiva Adam Vilagi (040 5622344, adamvilagi@gmail.com).

Sastamalan Jousileiri is a traditional music course for children and young people to play string instruments, which has been organized continuously every summer in Karkku, Sastamala, since 1981. The upcoming course is 22.7. - 28.7.2024. At the course it is possible to study violin, viola, cello and double bass. The day program consists of a student's personal daily 30 or 45-minute lesson, daily 90 minutes of orchestral playing in one of the string orchestras, and ensemble playing with piano accompaniment. In addition, concerts are held in the evenings where the students of the course perform. The fee of the course is 390 euros, which includes a music lesson (30 min./day), playing in an orchestra (90 min./day) and full board (accommodation and meals). For professional students, the fee is 450 euros with a teaching hour of 45 min./day. The sister discount is 10%. For further information, please contact the director of the course, Adam Vilagi (040 5622344, adamvilagi@gmail.com).

Leirin opettajat / Teachers

Viulu/Violin